IP telefónia

PoÚtStŠtPiSoNe
Loading backend data

Jabber klient

Aplikácia Cisco Jabber pre rýchlu výmenu správ (Instant Messaging) a ovládanie IP telefónu je v rámci TUKE dostupná pre všetkých zamestnancov.

Klientska aplikácia Cisco Jabber existuje pre platformy Windows a MAC, na mobilné platformy iOS a Android. Žiaľ, Linux verzia neexistuje.

Medzi základné funkcionality klienta patrí:

  • posielať správy prihláseným používateľom - "chatovat"
  • ovládať svoj IP telefón z PC (prijímať hovory z PC, volať čísla na IP telefóne z PC, vyhľadávať a pridávať kontakty na PC, ...)
  • skupinovú konverzáciu, ktorá sa môže eskalovať na skupinový hovor
  • výmenu súborov (do 50MB)
  • zdieľanie obrazovky
  • riadenie vzdialeného PC cez zdieľanú obrazovku

Krátky návod na používanie:

Po stiahnutí a nainštalovaní verzie pre Windows alebo MAC sa zobrazí prihlasovacie okno, v ktorom sa viete prihlásiť loginom v tvare JEDINECNYLDAPLOGIN@tuke.sk:

Odporúčame zaškrtnúť možnosť "Prihlásiť ma po spustení aplikácie Cisco Jabber", aby ste sa nemuseli opäť ručne prihlasovať.

Po prihlásení si skúste pridať nejaký kontakt kliknutím na "Pridať spoločnosť":

Stačí zadať prvé písmená z mena/priezviska, kliknúť na nájdenú osobu a pridať do Vami definovanej skupiny kontaktov:

Skupín kontaktov môžete mat niekoľko s ľubovoľnými názvami:

Ak máte v IP telefónii zviazaný váš login s IP telefónom, môžete váš IP telefón riadiť priamo z aplikácie Jabber:

Písať správy môžete napr. takto:

Alebo viete vytvoriť skupinovú konverzáciu (napr. ak viacerí pracujete na niečom spoločnom):


Odkazy na stianutie klienta: