Návod na prácu s nevyžiadanou poštou pre používateľov Webmailu
Tento návod slúži pre používateľov webového rozhrania mailových služieb na TUKE, dostupného na https://mail.tuke.sk pre nastavenie dôveryhodných a blokovaných mailových zdrojov.
Po prihlásení do portálu Webmailu zvolíme možnosť nastavenia v pravom hornom rohu webovej stránky a klikneme na položku „Možnosti“.
Následne sa zobrazí rozhranie nastavenia konta. Prejdeme do záložky „Pošta (1.) -> Kontá (2.)“. V záložke Kontá zvolíme možnosť „Blokovanie alebo povolenie“.
Zobrazí sa nám formulár, v ktorom vieme po zadaní emailovej adresy alebo domény nastaviť blokovanie alebo dôveryhodnosť odosielateľa.
Emailovú adresu alebo doménu napíšeme do položky 3. a zvolíme možnosť Pridať (4.). Po ukončení pridávania alebo odoberania záznamov (tlačidlo koša) zvolíme možnosť Uložiť (5.)
Označenie správy ako nevyžiadanej
V prípade, ak Vám do schránky dôjde správa, ktorú považujete za nevyžiadanú, môžete ju označiť ako nevyžiadanú poštu zvolením možnosti „Nevyžiadaná pošta“.
Táto možnosť nastaví pravidlo blokovania pošty od odosielateľa tejto správy a taktiež správu následne odstráni.
Označenie správy ako dôveryhodnej
V prípade, ak je Vám doručená správa do priečinka Nevyžiadanej pošty a považujete túto správu za korektnú, môžete túto správu a jej odosielateľa pridať do zoznamu dôveryhodných zvolením možnosti „Správa nie je nevyžiadaná“.
Táto funkcionalita pridá odosielateľa správy do zoznamu dôveryhodných odosielateľov a presunie poštu do priečinka Doručenej pošty.