Návod na prácu s nevyžiadanou poštou pre používateľov Microsoft Outlook
Tento návod slúži pre používateľov aplikácie Microsoft Outlook 2019/365, ktorí používajú Exchange protokol.
V aplikácii, v záložke Domov, zvolíme tlačidlo „Nevyžiadané“ a následne „Možnosti nevyžiadanej pošty“.
Následne sa nám zobrazí formulár, kde môžeme zvoliť záložku (1.) s cieľom blokovania odosielateľov alebo vytvorenia zoznamu dôveryhodných odosielateľov.
Pre pridanie záznamu zvolíme možnosť „Pridať“ a do formulára napíšeme adresu, ktorú chceme blokovať alebo nastaviť dôveru. Adresy pridávame v tvare „doveryhodna@adresa.sk“, pre prípad pridania celej domény do formulára napíšeme „doveryhodnadomena.sk“ a zvolíme možnosť „OK“.
Po kontrole pridaných adries zvolíme možnosť „OK“ (3.).
Označenie správy ako nevyžiadanej
V prípade, ak Vám do schránky dôjde správa, ktorú považujete za nevyžiadanú, môžete ju označiť ako nevyžiadanú poštu stlačením pravého tlačidla myši na správu a zvolíme možnosť „Nevyžiadané“ a následne možnosť „Zablokovať odosielateľa“.
Táto možnosť nastaví pravidlo blokovania pošty od odosielateľa tejto správy a taktiež správu následne odstráni.
Označenie správy ako dôveryhodnej
V prípade, ak je Vám doručená správa do priečinka nevyžiadanej pošty a považujete túto správu za korektnú, môžete túto správu aj jej odosielateľa pridať do zoznamu dôveryhodných nasledovne:
Klikneme pravým tlačidlom myši na správu a zvolíme možnosť „Nevyžiadané“ a následne možnosť „Nie je nevyžiadané“.
Táto funkcionalita pridá odosielateľa správy do zoznamu dôveryhodných odosielateľov a presunie poštu do priečinka Doručenej pošty.