Softvér

PoÚtStŠtPiSoNe
Loading backend data

Antivírusový systém

Problém s ESET Endpoint Antivirus 5.x

Návod na opravu 5.x

Pre antivírusovú ochranu počítačov TUKE sú k dispozícii licencie antivírusového softvéru firmy ESET. Do tejto kategórie patria počítače, ktoré používajú zamestnanci TUKE a sú majetkom TUKE.

V súčasnosti sú vytvorené dve riešenia antivírusovej ochrany počítačov na TUKE, ktoré sa líšia použitím verzií antivírusového softvéru ESET Endpoint Antivírus 5.x a 8.

Riešenie pre ESET Endpoint Antivírus 8 (EEA 8)

Aby mohli používatelia z TUKE využívať najnovšie verzie antivírusového softvéru, bol vytvorený licenčný server, ktorý spravuje licencie a zabezpečuje aktualizácie EEA. Prevádzka tohto servera je zaznamenávaná a monitorovaná a to tak z bezpečnostných dôvodov, ako aj z dôvodu overiteľnosti dodržania licenčných podmienok TUKE.

Každý zamestnanec má možnosť získať licenciu na 1 pracovný počítač.

Pre limitovaný počet licencií EEA 8 doporučujeme v ďalších pracovných zariadeniach (iný pracovný počítač, notebook, ...) a v počítačoch v učebniach použiť na antivírusovú ochranu Microsoft Defender Antivirus, ktorý je súčasťou operačného systému Windows 10 a Windows 8.

Pre získanie licencovaného softvéru EEA TUKE je potrebné:

  1. Vyplniť web formulár. Odoslaním vyplneného formulára požiadate o pridelenie licencie pre váš počítač.
  2. Nainštalovať na používateľský počítač softvér ESET Endpoint Antivírus verzia 8 z inštalačných súborov nakonfigurovaných pre TUKE, ktoré sú dostupné tu. Inštalačné súbory EEA TUKE je možné stiahnuť pri pripojení počítača v počítačovej sieti TUNET, resp. pri zapojení do TUNETu cez CheckPoint VPN.
  3. Podmienkou pre aktiváciu licencie je zaslanie formulára aj pripojenie sa počítača na licenčný server po nainštalovaní softvéru EEA TUKE. Po schválení požiadavky správcom antivírusového systému na TUKE, prebehne automatická diaľková aktivácia klienta EAV a jeho aktualizácia. Ak Vás systém vyzve na reštart, je potrebné, tento čo najskôr vykonať. V prípade vypnutého počítača prebehne aktivácia po jeho zapnutí a spustení systému.

 

Riešenie pre ESET Endpoint Antivírus 5 (EEA 5)

Toto riešenie bolo nasadené v minulosti, je na ústupe, keďže verzie 5.x boli firmou ESET podporované len do konca roku 2020. Je zatiaľ realizované na počítačoch, ktoré už EEA mali nainštalovaný a doteraz neprešli na verziu 8.

Otázky alebo popis problémov týkajúcich sa antivírusového softvéru posielajte na adresu av@helpdesk.tuke.sk. Email odosielajte z vašej pracovnej emailovej adresy (@tuke.sk).